Wanneer u specifieke klachten heeft kunt u deelnemen aan onze Fysio-Fitness programma’s. Deze programma’s worden, in overleg met u opgesteld door onze fysiotherapeuten en bestaan dus niet uit standaard oefeningen maar worden volledig afgestemd op uw wensen, beperkingen, beroep en/of  sportactiviteiten.

Ook worden deze programma’s steeds gecontroleerd en – waar nodig – bijgesteld. Heel vaak vormen deze programma’s een onderdeel of verlengstuk van “normale” fysiotherapie behandelingen.

Speciale programma's

De belasting van uw lichaam

Bent u sterk genoeg voor de activiteiten in het dagelijks leven? Is uw conditie eigenlijk wel op peil voor die sportwedstrijd waaraan u binnenkort wilt deelnemen? Is de coordinatie van uw enkelgewricht na die blessure wel weer optimaal om die lange wandeling te maken of weer uw favoriete sport te beoefenen?  Zijn uw botten sterk genoeg om uw gewicht te dragen?

Of het nu gaat om de dagelijkse aktiviteiten of om sport: kracht, coordinatie, conditie en flexibiliteit moeten altijd voldoen aan de eisen, de belasting, die u van uw lichaam vraagt.

De optimale balans

In medische fitness begeleidt de fysiotherapeut u in het vinden en - belangrijker - het behalen van uw eigen optimale balans van belasting en belastbaarheid. Medische fitness kan gevolgd worden in aansluiting op een individuele behandel-serie of via vrije inschrijving. Het is bedoeld voor iedereen die kampt met specifieke gezondheidsvragen en/of wensen.

Bij veel chronische aandoeningen/ziektes blijkt een goed, op de aandoening gericht, oefen/trainingsprogramma een effectief middel om verergering van de bij zo'n aandoening behorende symptomen te voorkomen en zelfs te verbeteren. Veel mensen hebben dat al ervaren en zijn trouwe bezoekers geworden van ons centrum.

Ziektes als reuma, diabetes, COPD, artrose en Parkinson zijn weliswaar niet te genezen maar door gedoseerde training kan de kwaliteit van leven wel degelijk worden verbeterd. Uiteraard moet u het wel allemaal zelf doen en heel consequent trainen maar op den duur is dat alle moeite zeker waard.

Neem gerust eens contact met ons op voor de mogelijkheden! Wij helpen u graag op weg en begeleiden u om uw doelen te bereiken!

Medische fitness

Meidoornstraat 5